COACHING

Dwustronny, interaktywny proces służący rozwojowi umiejętności i kompetencji człowieka w życiu prywatnym lub zawodowym.

Podstawą coachingu jest relacja partnerska pomiędzy klientem a coachem, zbudowana na podstawie ustalonego wspólnie kontraktu (ilość sesji, harmonogram spotkań, zasady kontaktu). 

Proces coachingowy skupiony jest na realizacji konkretnego celu ustalonego przez klienta oraz koncentruje się na teraźniejszości i przyszłości. 

 Zadania coachingu:

  • wyznaczanie realnych celów – koncentracja na dwóch, trzech aspektach funkcjonowania klienta.
  • motywacja do realizacji wyznaczonych celów.
  • relacja coach – klient oparta na szacunku i zaufaniu pozwalająca na otwartą komunikację.
  • rozpoznawanie systemów wartości klienta poprzez stawianie pytań oraz zaangażowane i skupione słuchanie.

 

HR Biblioteczka

Bibliografia

www.icf.org.pl

Podręcznik coachingu, S.Thorpe,J.Clifford, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2011

Profesjonlany coaching.Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, M. Sidor-Rządkowska, Wolters Kluwer, Warszawa 2012

Coaching. Teroria, praktyka, studia przypadku, M.Sidor- Rządkowska, Wolters Kluwer, Warszawa 2009 

Wykorzystujemy pliki cookies.