Jak zadbać o personal branding na LinkedIn?

Zarządzanie, Narzędzia



LinkedIn. Do niedawna sieć dla wtajemniczonych. Tych nastawionych na kontakty biznesowe. I dbających o budowanie własnej marki. Jak budować personal branding na LinkedIn?

 

 




Marka własna też jest ważna

Budowanie własnego wizerunku nie jest rzeczą łatwą. Skoro o budowaniu mowa, wiadomo przecież, że potrzeba do tego czasu i wysiłku - jak w każdym takim procesie. W grę wchodzi nie tylko to, w jaki sposób się przedstawiasz, ale również to, jak dzięki temu widzą Ciebie inni. Można więc powiedzieć, że marka osobista to nie tylko Twoja wersja, ale przede wszystkim wersja Ciebie. Branding jest ważny - niezależnie od tego, jakie stanowisko zajmujesz i gdzie pracujesz. Promujesz przecież siebie. Spore to wyzwanie, nawet jeśli promocja własnej marki okazuje się w dzisiejszych czasach standardem. Jak zadbać o personal branding na LinkedIn?

Bądź autentyczny

Tylko prawdziwość tego, co mówisz i co sobą reprezentujesz, wzbudzi zaufanie do Twojej marki. Tylko autentyczność sprawi, że trafisz tam, gdzie chcesz trafić. Bo tworzenie osobistej marki to odsłanianie prawdziwej twarzy. Ta marka nie ma być zatem idealna. Bo ten, kto autentyczny, nie jest idealny. Pamiętaj o tym i bądź sobą. Prezentuj to, z czym się zgadzasz i co wyznajesz na co dzień. Twoja marka osobista to Ty. Nie przedstawiaj fałszywego obrazu siebie - bo ten w końcu i tak zostanie zdemaskowany. A odbudować wizerunek nie jest rzeczą łatwą. O ile w ogóle możliwą.

Zbuduj profesjonalny profil

Pierwsze kroki na LinkedIn to tworzenie profilu. Dodaj aktualne stanowisko pracy i wypunktuj zakres swoich obowiązków. Uzupełnij profil o poprzednie stanowiska - historia Twojego zatrudnienia wiele powie o zdobytym dotychczas doświadczeniu. Dodaj “podsumowanie” - napisz, czym się aktualnie zajmujesz i w jakiej sprawie można się do Ciebie zwrócić. Nie zapominaj o swoich pasjach - tymi też warto się przecież dzielić. Dodaj zdjęcie profilowe - najlepiej w biznesowym wydaniu. LinkedIn to nie Facebook. Ani nie portal randkowy. Nie ma tu miejsca na zdjęcia prywatne.

Zadbaj o relacje

Personal branding na LinkedIn nie kończy się na stworzeniu idealnego profilu. To tak naprawdę początek drogi w budowaniu własnego wizerunku. Teraz czas na prawdziwą aktywność. Obserwuj firmy, których profile Cię interesują. Dołącz do grup, których tematyka Ci odpowiada. Bierz udział w dyskusjach - podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem. Szukaj i pytaj. Poszerzaj sieć kontaktów. Dodaj sekcję “Umiejętności” - z pewnością znajdzie się w Twoim otoczeniu ktoś, kto będzie mógł je dodatkowo potwierdzić. Ustaw własny link do profilu, który będzie odwoływał się do twojego imienia i nazwiska. Jeśli możesz podzielić się swoją aktywnością wolontariacką, zrób to! LinkedIn daje Ci taką możliwość.

Możesz znacznie więcej

Funkcjonalność LinkedIna na tym się nie kończy. Możliwości jest znacznie więcej. A wszystko po to, by jeszcze szybciej docierać do interesujących Cię osób i firm, dbać o swój rozwój zawodowy i budować wizerunek specjalisty. Możesz publikować własne artykuły, dodawać zdjęcia, video i prezentacje do swojego profilu. Jeszcze więcej możliwości daje konto Premium.

...

Jeżeli już teraz wiesz, że najwyższy czas zadbać o swój personal branding, zrób to. LinkedIn daje Ci do tego najlepsze okazje. 

Drukuj artykuł
Ewelina Stachowiak

Sklep hrtools.pl, Poznań

Odpowiedzialna za obsługę sklepu internetowego z narzędziami HR. Zajmuje się koordynowaniem pracy zespołu i delegowaniem zadań oraz kontaktem z klientami. Wprowadza nowe produkty i testuje nowe narzędzia. Filolog klasyczny, szczególną uwagę przywiązuje do słowa pisanego. Chętnie podejmuje się realizacji nowych, kreatywnych projektów. Lubi widzieć efekty swojej pracy.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.